араты

araty


Нататкі вольнага аратага


Previous Entry Share Next Entry
Ящик Че Гевара.
араты
araty
Когда двенадцать лет тому я переехал в Павловку, то слуцкий рынок был совсем другим - стояли торговые ряды, построенные еще при СССР, а на этих рядах торговали и предприниматели, и крестьяне. Перекуп еще только зарождался - те, кто торговал вырощенной собственноручно картошечкой и укропчиком, прикупали помидоры-огурцы у пинчуков, скорее чтобы привлечь покупателя. Но они быстро сообразили где настоящие деньги, как решить вопрос с местами и "законностью" их деятельности, и как выдавить с рынка основных конкурентов - настоящих производителей сельхозпродукции, в том числе и пинчуков.

А тогда пинчуков на слуцком рынке было много. Они, как и столинцы, еще при СССР строили теплицы и выращивали огурцы и помидоры. Советская власть сражалась с их "нетрудовыми доходами", ломали теплицы, сносили бульдозерами. А они боролись за свое право честно трудиться на своей земле и быть хозяевами своего труда. Доходили до Верховного Совета СССР. Выстояли.

.... Среди этих многочисленных, уже забытых мной пинчуков, выделялись "ящики". Они приезжали на двух машинах с прицепами - глава семьи, суханький, невысокий, сгорбленный от тяжкого труда мужчина лет семидесяти и трое-четверо сыновей-дочерей-невесток, становились на четыре-пять мест и ставили самую низкую цену на рынке. "Ящиками" их звали потому, что когда уже все перешли на бананки, они продолжали возить в деревянных ящиках советского образца. Глава семейсвта , когда ему предлагали купить бананки, говорил :" А што вашыя бананки? Вот яшчыки!..." , подразумевая под этим, что бананка, конечно же, очень удобная тара, но она размокает, не защищает помидоры от сильных ударов, её нельзя отремонтировать - в общем что то не надежное, не спрадвечное.

Но собственно не этим "ящики" выделялись среди своих земляков - они могли поставить цену ниже оптовой, но при этом никогда не сдавали свои помидоры оптом. Когда ктото из перекупа обращался к главе семейства со словами "Ну чё ты валишь цену? Давай я тебе больше даже дам!", то старый спокойно отвечал : " Мы з сынами зиму гатовим дровы, ладзим цяплицы. Потым весну росцим расаду, капаем, садзим, топим, спим у цяплицах. Летам паливаем, пасынкуем, абирае. Ад спеки бывае аж млеем. А вы, маладыя, здаровыя, не можаце пасадзиць две сотки памидорау, каб сваим таргаваць?! Не буду кармиць гультаёу"

Уже года три старый не ездит на рынок - возрост. Да и вообще пинчуков мало приезжает - все менше желающих самим работать в теплицах, больше сторят на десятки соток, нанимают дешевую рабочую силу, берут объёмами, сдают оптом. Из "ящиков" приезжает только один сын, да и то уж цену не валит, сдает оптом. Перекуп выиграл в этой войне. А я до сих пор помню старого "ящика", помню то, как спокойно он говорил свои слова. Я вот истерю, крычу, что-то доказваю, даже пишу этот пост, тчобы что то доказать. А Ящик ничего не доказывал, он просто знал, что правда на его стороне. Именно не верил, не понимал, не осозновал, а знал. Знал, как мы знаем, что скоро наступит осень, что после ночи будет день , что все мы смертны. И он отстаивол свою правду, свою справедливость. Смешно, наивно, донкихотски. Но достойно. А его все считали и считают просто старым дураком.

Че Гевара то же воевал за правду и справедливость . Все мы знаем Че по плакатам, на которых он изображен в армейской форме, часто на фоне, или рядом с автоматом. Он герой. А Ящик - дурак. Почему? Потому что Ящик проиграл в своей войне за справедливость? Так и Че не выиграл. Потому, что Че Гевара геройски погиб? Не факт. Вот возьмём воздушный таран. Чтобы он мог свершиться, должны встретиться два равных по мастерству и мужеству пилота, ибо ежели мастерство одного выше, то он обыграет противника, а ежели одному из них не хватит мужества, то он свернет. Т.е. два равных по мастерству и мужеству пилота осознанно идут на практически верную смерть, а героем будет тлько один. Так может Че герой, потому, что убил много врагов, а Ящик никого в своей жизни не убил? Как то не по христиански получается.

Когда то давно читал одну легенду о том, как возникла одна великая империя где то на месте Персии. А может и Персия. А может и нет - не помню, посему своими словами, как притчу.

Тысячи лет тому на севере цивилизованных, развитых по тем меркам государств и городов, жило полудикое племя кочевников. Они совершали набеги на южан, воевали между собой, но чаще жили своей простой, бедной, монотонной, ни чем не приметной жизнью. И жили бы дальше себе так, но однажды один из вождей собрал всех кочевников возле огромных зарослей тростника и заставил их рубить этот тростник. Рубить с утра до ночи, рубить без отдыха, рубить под палящим солнцем. Давал им только пресные лепешки и простую воду. И так три дня. А потом "накрыл поляну", и кочевники три дня пили, гуляли, плясали. На седьмой день своего эксперимента вождь обратился к своему народу "Дорогие соплеменники, вы три дня рубили камыш, питаясь пресными лепешками, а потом три дня пировали - что вам больше по душе?" Думаю вы сами догадались, каков был результат плебесцита. И тогда вождь бросил приблизительно следующий клич " Так какого хера мы сидим здесь, в болотах, когда там, на юге, много богатых городов, завоевав которые не только мы, но и наши дети и внуки будут пировать всю свою жизнь!" И стль велик был страх всю жизнь работать, что страх смерти отступил. И пошли они на юг, и завоевывали и грабили города, и убивали, порабощали завоеванные народы. И создали великую империю . И стали героями - о них слогали песни и легенды, одну из которых прочел и я.

Вообще то эта легенда подавалась в том смысле, что мол лучше погибнуть за достижение своей цели, чем быть рабом и всю жизнь тяжело трудиться. Мы считаем тех далеких предков дикорями, т.к. мы создали все блага на земле и вырвались в космос, но порою мне кажется, что ментально, психологически мы в том же рабовладельческом строе живем.

  • 1
Я уже года три-четыре принципиально не покупаю у перекупщиков, мне много не надо, я не закатываю ничего, мне и поболтать с продавцами нравится, и спросить откуда овощи и как скоро кабачки (цветная капуста, фасоль стручковая и т.д пойдет, в городе же этого не увидишь, я знать интересно), тот кто сам продает всегда честно скажет с кислинкой ли помидор (я только кислые люблю), пролежат ли этого сорта яблоки пару недель, часто еще докинут бонусом в пакет и цену снизят (но я не по этому). Мне нравится покупать у тех, кто с душой выращивал, частичка этого и мне передается.

Оль, и я люблю помидоры с кислинкой! А если бы ты знала какими безвкусными становятся "сладкие" сорта помидоров осенью - солнца на сахора не хватает, а болше там ничего и нет.
Понимаю, Оль, понимаю о чем ты. Кстати, ваш рынок любят слуцаки. Вот все думаю туда попасть поторговать, да как то времени нет.

не путайте понятия

Не "советская власть" сражалась, а те мудаки, к-рые присвоили себе прерогативу истины в последней инстанции - именно они и стали главными буржуинами в СНГ.

Re: не путайте понятия

Ну... эти мудаки и олицетворяли в полной мере эту власть, не?
Советская власть как идеологическое явление вообще не как-то не любила частной собственности и частной же инициативы:-)

Пытанне ў іншым: калі кожны будзе сам вырошчваць і прадаваць, куды падзець беспрацоўных дзялюг? Адказ: альбо яны пойдуць у канкурэнты агароднікам, альбо пачнуць рабаваць. Дык мо' лепш хай застаюцца перакупамі?

Не, Вы не зразумелі - я ні разу не супраць гандлю. Гандаль - гэткая ж важная галіна эканомікі, як і іншыя. І я ні разу не скажу, што праца гандляра лёгкая. Напрыклад мне ў маладосьці падабалася гандляваць, а зараз толькі расадай-сажанцамі гандлюю, а гатовай прадукцыяй у вось гэткія пікі. І здаю прадукцыю оптам у крамы.Але тут пытанне у іншым.
Найперш! Чаму быць чыннікам, бізнесоўцам, артыстам - прэстыжна, а селянінам, токарам, сантэхнікам, будаўніком - ганебна? Чаму добры слесар, які стварае матэрыялныя каштоўнасьці, атрымоўвае ў разы, а то і на парадкі менш, чым сярэненькі шоўмэн, тым больш дрэнны кіроўца? І г.д..
Другое - працы хопіць усім. Было выгодна вырошчваць памідоры - яны мне давалі 70%прыбытку.Перавытворчасьць - знайду ў бліжэйшыя два-тры гады штосьці больш запатрабаваная. Я шмат чаго вырошчваў.
Зноў жа - ведаеце пра кааперацыю? У Фінляндыі ёсьць кааператыў вытворцаў малака, які вырабляе штогод прадукцыі на 2млрд.еўра. Гаспадары - фермеры.
Вам не падаецца алагічным і супярэчлівым, калі кажуць, што людзі галадаюць, што ежы на ўсіх не хопіць, і пры гэтым кажуць пра перавытворчасьць сельгаспрадукцыі?
Можа час чалавецтву мяняць погляды, якімі яны жылі тысячыгоддзі?

Жалко таких "ящиков".
Настоящие люди потому что.
Сколь не прискорбно- вымирающий вид, да....

Да, вымирающий вид. Но "если звезды на небе загораются, значит это кому то нужно"?

Генадзь, сколько родных моему сердцу слов в твоем тексте: пинчуки, столинцы, яшчык... И такая грустная история. Но я остаюсь после нее с оптимизмом. Потому что я собственными глазами видела таких людей-ящиков на рынках Женевы, Парижа и Зальцбурга. Штучный сельхозпродукт вернется и к нам. Дорого будет стоить. Зато у ценителей его будет дополнительный повод хорошо зарабатывать, чтобы это счастье потребления себе позволить.

Спасибо, Вероника, на добром слове.
Знаю, знаю как там на загнивающем Западе - интересуюсь, по интернету переписываюсь, разговаривал с пльскими, европейскими и американским фермером. Но это у вас будет. Верю. А у нас будет Крым. Да-да, у нас то же. Вот, ежели будет время, то почитай комментарии http://kurjer.info/2014/08/13/zhizn-prodolzhaetsya-sluchchanin-rasskazal-o-situacii-v-krymu-i-ukraine/. И это люди, которые активно пользуются И-нетом. А что творится в бошках простого обывателя, который на 99 окружает меня в реальной жизни. Я бы, если бы мог посоветовать, то Лукошенко дал бы совет выгнать наулицу всех идеологов и половину спецслужбистов - полный провал государства за мысли граждан.
Живу , как во вражеском окружении. Мы с женой чужие у себя на родине. Сегодня так достали. Буду писать пост. Достали, Вероника.

Побольше бы таких людей светлых.

Да, Игорь. Но их, чем дальше мы живем, становится все менше и менше. Увы.

Галоўнае, Вы ж ведаеце, што праўда на Вашым баку.

Ох, Ала, ня ведаю што Вам і адказаць.
Вось у суботу на слуцкім рынку зрабіў распродаж памідораў - ну. бывае завал. Побач гандлявала Марына - тупая, але вельмі нахабная жанчына перакупшчыца. То бок з тых , хто займае сялянскія месцы і,прыкінуўшысь сялянамі, займаюцца незаконным прадпрымальніствам.
І вось гэтая Марына крычала на весь базар "Дурань, чаго ты дабіўся? Згорбіўся ад працы, спіш у цяпліцах, а чаго дабіўся? Купіў драпчак і ездзіш на ім. І жывеш у глухмені. А мы па тры - пяць машын памянялі, і не раўня твае. І па дзве-тры кватэры купілі. Ды з цябе, дурня, ўвесь базар смяецца. Чаго ты дабіўся?"
Усе што я мог адказаць, то з гонарам кінуць " Я чалавек, а вы - барыгі"
На зваротным шляху дочка, якая гандлявала са мной, плакал - ёй было крыўдна за бацьку.
А калі другім рэйсам забіраў жонку і распавёў ёй пра здарэнне. то яна сказала - а яны маюць рацыю.
А сёння... Наступны пост аб тым. Мо занадта эмацыянальны. Але сення пасля таго здарэння сядзелі з жонкай і думалі - чамы мы гэткія, што мы робім не гэтак.
Цяжка ў гэткім становішчы захаваць веру, што праўда на тваім баку.

Цяжка падабраць патрэбныя словы. Вунь Ала veragodna ўсё дакладна сказала, асабліва пра тое, што "Сумленне... даражэй за дзесяць машын". Аднак калі нэрвы на ўзводзе, любыя словы адскокваюць ад усьведамленьня, як мяч ад сьцяны. Таму я спачатку нічога пісаць ня стала.
Задумалася.

У нас на лецішчы ёсьць адна старая жанчына, якая штогод расказвае, як ёй цяжка жыць матэрыяльна і чаму яна заўсёды несвоечасова плаціць членскія ўзносы за дачу. Залетась гэтая кабета расказвала, што ўнучка вучыцца на платным і трэба дапамагаць аплачваць вучобу, таму цяжка назьбіраць грошы, каб заплаціць за дачу (каля 50 даляраў). Летась яна расказвала, што ўнучка атрымала дыплём юрыста і ніяк ня можа знайсьці працу, таму ёй трэба дапамагаць грашыма. Сёлета ад самага пачатку лета гэтая кабета расказвала, як унучка ўжо колькі разоў здавала іспыты на вадзіцельскае пасьведчаньне і дагэтуль не здала, а машыну ўжо купілі. З такім гонарам казала пра машыну, быццам унучка заслужыла Нобэлеўскую прэмію. А ў мінулыя выходныя гэтая жанчына запыталася ў мяне, колькі трэба плаціць узносаў за дачу. Я сказала суму і параіла аплаціць як найхутчэй, бо тэрмін аплаты за 1-е паўгодзьдзе ўжо выбег і налічваецца пеня. Кабета завяла сваю звычную песьню пра тое, што ў яе няма грошай - бо ўнучцы купілі машыну і грошай цяпер няма...

Генадзь, а цяпер пытаньне: як вы ацэніце гэтую кабету?
Можа, я занадта крытычная і прыдзірлівая, але для мяне яна - бесталковая баба, гаваркая пустата. Якая ганарыцца немаведама чым і не саромеецца таго, чаго варта было б саромецца. Што ж, такія ў чалавека каштоўнасьці. І ў прынцыпе, яна і не абавязаная быць у той самай каштоўнаснай прасторы, у якой знаходжуся, напрыклад, я ці хто іншы. У кожнага свае паняцьці шчасьця, посьпеху і мэтадаў іх дасягненьня. Ніхто не павінен супадаць зь іншымі. Зразумела, што бесталковасьць гэтай кабеты нікому шкоды не наносіць, дык і хай сабе жыве шчасьліва. Горш, калі такія недалёкія стаюцца яшчэ і агрэсіўнымі. Часам варта адмежавацца ад такіх, асабліва калі яны нахабна навязваюць свае каштоўнасьці іншым людзям. Паставіць між сабой і агрэсіўнымі "прапаведнікамі" свайго стылю жыцьця ўмоўную сьцяну, каб не псавалі нэрваў. Вы ж разумееце, што гэта проста іншая мэнтальнасьць і вам да яе ніякай справы няма. Няхай тая сарока трашчыць - а вы ня чуеце, бо вы на іншым мэнтальным узроўні. Хаця тут вельмі важная падтрымка жонкі, бо зь ненадзейным тылам умоўная сьцяна будзе паступова разбурацца. Прабачце сваю жонку, яна проста стамілася. Яна ж слабейшая, дый эмацыйна жанчыны больш уразьлівыя, таму ёй цяжка ня менш, чым вам. І не таму цяжка, што нейкія нахабныя істоты матэрыяльна дасягнулі большага, а таму, што яны, гэтыя істоты, імкнуцца абразіць вас - тых, хто спавядае іншыя каштоўнасьці. Гэтым істотам ніколі не зразумець словаў, якія сказаў некалісь Сакрат: "Як шмат існуе такога, у чым я ня маю патрэбы!". І яны, гэтыя істоты, як ні круці, адчуваюць сваю непаўнавартасьць і менавіта ад гэтага адчуваньня выплёскваюць сваю агрэсію на тых, хто сваімі паводзінамі нагадвае ім пра іх непаўнавартасьць.

Трымайцеся, Генадзь! Вы ж самі ўсё разумееце. Іначай не пісалі б пра таго старога-"яшчыка".

Калі дазволіце, Галіна, то крыху пазьней адкажу на Ваша пытанне - ціск працягваецца псіхалагічны ў весцы. Стрэс - гэткага даўно не перажываў.
Ну а так, то я не такі бедны, як падаецца перакупу. Ну машына ў мяне Эвазіён, але яна ўжо ў мяне семая, проста пакуль няма чым замяніць - няма гэткай жа добрай для маіх патрэб машыны. І дом, калі яго перанесці ў Слуцк, то будзе даражэй за іх кватэры - я толькі тым годам у рамонт уклаў палову кошту слуцкай двупакаёўкі. Так, як надумаю прадаць, то пятай часткі не вазьму ад укладзенага - хутар - але ж я для жыцця , а не для продажу так раблю. І адзенне я нашу, якое ўтульнае, а не моднае. Ну ўзрост жа.
Але і не такі багаты, як падаецца мясцовым жыхарам.
Проста ў час адлігі 8-10 гадоў я верыў, што штосьці зменіцца ў нас у Беларусі, таму ездзіў і размаўляў з разумнымі людзьмі і ў нашых уладных структурах, і з замежнікамі. І я ведаю, што зрабіць нашае жыцце можна лепшым і разумнейшым, і ў кіраўніцтве юсьць людзі, якія ведаюць што і як дзеля гэтага трэба рабіць. Але .... Вось што крыўдна.

Такие крепкие мужики вызывают уважение, конечно.
Но не выживают они в конкуренции.

Не выживают, Вы правы. Но кто то то должен показать, что можно жить честно, не нарушая закон. Иначе сложится неправильное убеждение, что жить можно только нарушая закон.

  • 1
?

Log in

No account? Create an account